Jak vytočit klapku na smartphonu?
Při volání do úřadu nebo kanceláře se velmi často můžete stát, že musíte vytočit číslo oddělení, které vás nasměruje na konkrétní kancelář nebo specialistu. Usnadňuje to sice práci sekretariátu daného úřadu, ale pro volajícího to může být obtížné, zvláště když na uvedené číslo voláme pravidelně. Jak tedy rychle a intuitivně vytočit číslo pobočky na telefonu?
K čemu jsou klapky?
Systém klapek ve velkých podnicích usnadňuje práci sekretářek nebo operátorů. Firmy s mnoha odděleními tak mohou pracovat efektivněji. Zaměstnanci se zabývají pouze těmi záležitostmi, ve kterých jsou kompetentní, a v případě pochybení mohou vždy rychle přehodit partnera na specialistu, i když se nachází ve zcela jiné části administrativní budovy. Automatické přesměrování hovorů je časově méně náročné než ruční přepojování pracovníkem v kanceláři, takže zákazníci a kolegové mohou rychleji kontaktovat konkrétní oddělení. Obvykle je to, že má společnost interní čísla, také ukazatelem vysokého postavení a profesionality.
Jak vytočit klapku na telefonu iPhone a Android?
Majitelé firemních telefonů musí často používat klapky, například při kontaktování svých obchodních partnerů. Někdy se však s takovou nutností potýkají i soukromé osoby, např. když chtějí poznat nabídku dané společnosti. Asi každý z nás zná situaci, kdy při volání do dané kanceláře musíte trpělivě čekat, až záznamník vystřídá všechna oddělení a jejich pobočky. Strategie vytáčení pobočky je univerzální a bude fungovat bez ohledu na značku telefonu, který vlastníte. Stejným způsobem můžete vytočit číslo pobočky na smartphonu Samsung, Huawei, Xiaomi nebo na iPhone.
Jak vytočit klapku při volání na smartphonu?
Vytáčení čísel různých oddělení na pevných linkách bylo jednoduché a intuitivní – stačilo používat tlačítka na telefonu. Z tohoto důvodu může být volání na pobočku prostřednictvím smartphonu pro některé stresující. Naštěstí existuje jen velmi málo univerzálních instrukcí, které by mohl použít každý. Pokud voláte do kanceláře poprvé a ještě neznáte číslo pobočky, na kterou chcete volat:
1. Přejděte na vytáčení na smartphonu.
2. Zadejte hlavní číslo, na které chcete volat, a potvrďte uskutečnění hovoru.
3. Pokud má kancelář čísla poboček, uslyšíte záznamník, který vás bude informovat o číslech vhodných pro konkrétní oddělení. Požadované číslo klapky můžete zadat okamžitě nebo poté, co sekretář vymění všechna čísla a uslyšíte charakteristický hlasový signál.
4. Odsuňte telefon od ucha, aby byla obrazovka aktivní.
5. V levém dolním rohu displeje klepněte na ikonu numerické klávesnice.
6. Na obrazovce se objeví klávesnice, kde můžete zadat číslo klapky, aniž byste museli zavěšovat.
7. Počkejte na připojení.
Jak vytočit číslo klapky před voláním na smartphonu?
Pokud znáte číslo pobočky před uskutečněním hovoru, můžete jej vytočit společně s hlavním číslem, aniž byste ztráceli čas připojením k záznamníku. Stejně jako ve výše uvedeném případě, i zde je metoda univerzální pro všechny smartphony. Můžete jej používat bez ohledu na to, zda máte iPhone nebo telefon s operačním systémem Android, například Samsung, Xiaomi nebo Motorola. Bohužel ve většině případů není možné předem vytočit linku a obejít tak hlasové výzvy při volání na informační linku, např. od vašeho poskytovatele služeb. Pokud však voláte do kanceláře:
1. Otevřete v telefonu aplikaci „Telefon“.
2. Zadejte primární telefonní číslo, na které chcete volat. Připojení zatím neschvalujte.
3. Na numerické klávesnici je speciální znak "*" - stiskněte jej a podržte, dokud se za vámi zadaným číslem neobjeví čárka.
4. Za desetinnou čárkou můžete zadat číslo pobočky, na kterou chcete volat.
5. Vytočte číslo a počkejte na spojení.
Vytočení čísla klapky na smartphonu – užitečný tip
Po vytočení se hlavní číslo s číslem pobočky uloží do vaší historie hovorů. Pohodlně ji najdete později, například podle data hovoru, a zavoláte znovu, aniž byste museli znovu zadávat řadu čísel. Navíc, pokud pravidelně voláte na telefonní číslo včetně klapky, můžete si ho normálně uložit do svého adresáře. V budoucnu vám to ušetří čas s výběrem připojení. Po zadání celého čísla s číslem pobočky v okně vytáčení zvolte "Vytvořit nový kontakt", uložte jej např. jako „Marketingové oddělení společnosti XYZ“. Příště můžete na toto číslo zavolat přímo z telefonního seznamu.