Co dělat, pokud telefon nerozpoznává Chromecast?
Google Chromecast umožňuje snadno přenášet zvuk a obraz ze smartphonu na obrazovku televizoru nebo monitoru. Příčin, proč váš smartphone vysílač médií Google Chromecast Media nerozpozná však může být celá řada. Nejčastěji půjde o problémy související s rychlostí a kvalitou připojení k internetu. Už proto stojí za to zkontrolovat sílu Wi-Fi signálu, nastavení routeru i smartphonu.
První nastavení Google Chromecastu
Způsob konfigurace Google Chromecast závisí na modelu vašeho smartphonu, ale také na verzi přehrávače médií. Každou konfiguraci však zahajujete stejně a to připojením zařízení Chromecast k televizoru a následným připojením Chromecastu pomocí USB kabelu k vaší nabíječce nebo k USB konektoru na vašem televizoru. Správné připojení aktivovaného příslušenství k televizoru by mělo vést k tomu, že se na obrazovce objeví další pokyny. Do svého smartphonu byste si také měli z Obchodu Play stáhnout aplikaci Google Home a s její pomocí nakonfigurovat telefon pro Google Chromecast.
Chromecast je nastavený, ale nejde ho najít
Běžným problémem nových uživatelů Google Chromecastu je situace, kdy chytrý telefon nedetekuje zařízení ani po úspěšné konfiguraci. V takovém případě padá hlavní podezření na připojení k internetu.
Sousta moderních směrovačů má několik různých sítí, ke kterým se můžete připojit. Ty se obvykle liší rychlostí. Pokud byl váš Google Chromecast správně nastavený, ale ikonka „cast” se stále neobjevuje, mohlo se stát, že se příslušenství automaticky připojilo k jiné síti Wi-Fi, než na jaké běží smartphone.
V takovém případě přejděte do Nastavení sítě v telefonu nebo vyberte ikonu Wi-Fi na hlavním panelu smartphonu. Právě tam je možné zkontrolovat, k jaké síti je telefon připojený. Pokud chcete zjistit, k jaké síti se Chromecast připojil, použijte televizní obrazovku, na které je zobrazena nabídka zařízení. Název vaší sítě by se měl objevit v levém dolním rohu obrazovky. Pokud zjistíte, že se Chromecast nepřipojil k té samé Wi-Fi síti nebo nenavázal žádné spojení, přidejte a nakonfigurujte zařízení znovu v aplikaci Google Home.
Smartphone a Chromecast používají stejnou síť Wi-Fi, ale telefon ho stále nevidí
V první řadě zkuste restartovat Chromecast, smartphone i router. Při restartování zařízení dbejte na to, aby všechna zařízení zůstala alespoň minutu úplně vypnutá. Po restartu je nejlepší Chromecast překonfigurovat a počkat několik minut, než se zařízení navzájem plně propojí. Někdy také může pomoci aktualizovat firmware routeru pro Google Chromecast. Pokud se problém ani tak nevyřeší, nezbyde nic jiného, než kontaktovat technickou podporu výrobce zařízení.