Co dělat, pokud Obchod Play nefunguje?
Nefungující Obchod Play nám dokáže pořádně znepříjemnit život a nejde přitom jen o nové aplikace. Všichni víme, jak důležité je pravidelně aktualizovat ty, které již máme nainstalované. Na úvod je dobré si uvědomit, že tento problém se může týkat kohokoli, ať už jsme vlastníkem nového telefonu Samsung Galaxy S10 nebo jakéhokoli staršího modelu. Co může za potížemi s Obchodem Play vězet a jak se s nimi vypořádat? Nejlepší řešení je vyloučit nejpravděpodobnější příčiny jednu po druhé.
Ujistěte se, že problém je na vaší straně
Navštivte web Google Play a ověřte si, zda podobné potíže, se kterými se potýkáte, nehlásí i ostatní uživatelé. Možná, že selhání Obchodu Play zavinil Google a je třeba počkat, až tento problém odstraní.
Restartujte telefon
Dalším krokem bude restartování telefonu. Jde o nejspolehlivější způsob řešení všech závad, které se týkají selhání systému. Nejlepší je, když telefon na 15 sekund úplně vypnete a teprve potom restartujete.
Zkontrolujte datum a čas
Po zapnutí zařízení zkontrolujte, zda se zobrazuje správné datum a čas, abyste se ujistili, že systém funguje správně. Společnost Google kontroluje smartphony se systémem Android a pokud zjistí chyby, může sama přístup do Obchodu Play pozastavit. Pokud je to váš případ, doporučujeme nastavit správné datum a čas ručně nebo vynucenou aktualizací systému Android.
Zkontrolujte připojení k internetu
Ujistěte se, že jste připojeni k internetu - přes mobilní data nebo prostřednictvím sítě Wi-Fi. Nejjednodušší způsob, jak to ověřit, je rozkliknout jakýkoli mobilní web nebo aplikaci, která vyžaduje připojení k síti. Pokud poruchu objevíte, resetujte připojení k internetu v Nastavení telefonu nebo tím, že na chvíli povolíte režim Letadlo.
Zbavte se nefunkčních aplikací
Některé stažené aplikace mohou obsahovat chyby, které ovlivňují správné fungování Obchodu Play. Proto je dobré nepoužívané aplikace průběžně odstraňovat a stahovat pouze ty, které mají kladné hodnocení a komentáře.
Aktualizujte Obchod Play
Přejděte do Nastavení aplikace Obchodu Play a ujistěte se, že máte nainstalovanou nejnovější verzi. Je možné, že bude aplikaci nutné aktualizovat. Pokud máte aktuální verzi, zkuste vymazat mezipaměť aplikace. Pokud ani to nepomůže, vymažte z Obchodu Play nebo ze služeb Google Play veškerá stará data.
Zakažte VPN
Chytré telefony nové generace, jako jsou Apple iPhone 11 nebo Samsung Galaxy S10, používají síť VPN, která mimo jiné umožňuje pohodlné a bezpečné placení za nákupy nebo volání. Povolení sítě VPN však může v místě, kde se právě nacházíte, způsobovat problémy právě Obchodu Play. Z bezpečnostních důvodů je dobré VPN deaktivovat vždy, když se nepoužívá.
Obnovte v telefonu účet Google
Před resetováním účtu Google si v telefonu nezapomeňte heslo a přihlašovací údaje znovu přihlásit. Jinak můžete přijít o všechny své aplikace i data. Resetování účtu Google se provádí na stránce Nastavení. Přejděte na Účet, kde je možné účet Google smazat a následně opět přidat.
Co když všechny metody selhaly?
Pokud žádný z těchto tipů nezabral, možná bude nutná pomoc odborníka. Navštivte obchod svého operátora, prodejce telefonu či jinou specializovanou prodejnu. Vyplatí se to, zvlášť pokud je váš telefon stále v záruční době.