Co dělat, když telefon nechce aktualizovat aplikaci?
Také se vám někdy přihodilo, že váš smartphone zobrazil dostupnou aktualizaci aplikace, ale z neznámých důvodů ji nemohl stáhnout? Naštěstí existuje celá řada známých i méně známých způsobů, jak tento problém vyřešit. Co si tedy v takové situaci počít?
Restartujte telefon
Než podniknete další kroky k vyřešení problému s aktualizací aplikace, zkuste telefon napřed restartovat. Jde o nejjednodušší řešení, ovšem velmi často také nejúčinnější. Někdy se smartphone může prostě zaseknout. Restart dokáže obnovit staré pořádky. Provedete to tak, že chvilku podržíte tlačítko pro napájení, dokud se na obrazovce neobjeví krátké nabídkové menu, jehož součástí bude i možnost „Restart“. Teprve pokud tato metoda selže, můžete přistoupit k radikálnějším řešením.
Zastavte a restartujte stahování aktualizace
Problémy s aktualizací aplikace v telefonu někdy zapříčiní přerušení síťového připojení. Aktualizace se v takovém případě zastaví a nejeví žádné známky pokračování. Nejlepší, co můžete v tuto chvíli udělat je, že stahování zastavíte a začnete nanovo. Proces aktualizace můžete sledovat na oznamovací liště. Najděte ho a kliknutím zastavte. Až budete chtít aktualizaci spustit znovu, přejděte jednoduše do obchodu Google Play nebo App Store, příslušnou aplikaci vyhledejte a vyberte možnost aktualizace.
Aktualizujte ve smartphonu operační systém
Problémy s aktualizací aplikace se mohou objevit i v případě, že váš smartphone vyžaduje celkovou aktualizaci. Nové verze aplikací se obvykle vytváří pouze pro novější verze systému Android a iOS. I když smartphone zpravidla sám informuje o možnosti nové aktualizace systému, někdy nám takové oznámení může uniknout. Pokud máte podezření, že je to i váš případ, přejděte do Nastavení telefonu a vyhledejte možnost aktualizace softwaru.
Zkontrolujte, zda jste přihlášeni ke službě Google Play nebo App Store
Aplikace instalované ve vašem zařízení nebude možné aktualizovat, pokud jste se mezitím odhlásili ze svého účtu Google Play nebo App Store. Pokud si chcete ověřit, že jste do obchodu s aplikacemi přihlášeni, otevřete ho, přejděte do hlavní nabídky a zkontrolujte, zda se vám zobrazí vaše přihlašovací nebo e-mailová adresa.
Zkontrolujte, zda je funkce „Omezení obsahu a soukromí“ vypnutá (pouze pro majitele iPhonů)
Na operačních systémech iOS 12 a novějších najdete funkci nazvanou „Omezení obsahu a soukromí“. Určená je primárně rodičům, kteří chtějí zamezit svým dětem k přístupu k některým funkcím. Jednou z nich je však také možnost stahovat aplikace. Pokud chcete aktualizace právě provádět, měli byste tuto funkci dočasně deaktivovat.
Ověřte množství volného místa na vašem zařízení
Občas se stane, že není možné aplikaci stáhnout z důvodu nedostatku volného místa v telefonu. Zkontrolovat, kolik místa vám zbývá, můžete jednoduše v Nastavení, kde vyhledáte záložku paměti. Pokud se dostatek místa potvrdí, bude nutné některé aplikace odinstalovat nebo například přenést fotky z telefonu do jiného zařízení nebo do cloudu. Dalším řešením je také zakoupit větší paměťovou kartu, do které potom můžete některá data ukládat.
Změňte nastavení data a času
Na aktualizace aplikací v telefonu může mít vliv i nesprávné datum a čas. Váš chytrý telefon komunikuje se servery iOS nebo Google Play poměrně puntičkářsky. Pokud přitom natrefí na nějakou nepřesnost, může být jeho připojení k mateřským platformám považováno za nedůvěryhodné. Z toho důvodu je rozumné nastavit automatické nastavení data, času a časového pásma. Problém totiž může způsobit i jediná minuta zpoždění či předstihu.
Odstraňte aplikaci a znovu ji nainstalujte
Pokud žádná z těchto uvedených metod nevyšla, můžete se pokusit aplikaci úplně odinstalovat a znovu ji stáhnout. Při opětovném stažení váš smartphone již nainstaluje aplikaci aktualizovanou.
Obnovte tovární nastavení
Nejradikálnější způsob, jak se vypořádat s problémy s aktualizací aplikace, je obnova původního nastavení. Mějte přitom však na paměti, že obnovení továrního nastavení povede ke ztrátě všech dat v paměti zařízení. Před tím, než k tomuto kroku přistoupíte, byste měli zálohovat všechna data, která si chcete uchovat, třeba kontakty z vašeho telefonního seznamu. Připravte si také všechny své přihlašovací údaje pro obchod s aplikacemi, protože je budete muset zadat znovu. Pokud chcete tovární nastavení obnovit, přejděte do hlavní nabídky v Nastavení a vyhledejte možnost celkového resetování.
Zapněte možnost automatické aktualizace aplikace
Velmi užitečnou funkcí je také automatická aktualizace aplikace. Z nabídky si můžete vybrat aktualizace pouze prostřednictvím Wi-Fi nebo jakékoli jiné sítě včetně výhradního použití dat. Díky této funkci si nebudete muset pamatovat přístup k aktuálním aktualizacím, protože váš smartphone to udělá za nás. Pokud chcete možnost automatické aktualizace aplikace povolit, přejděte v telefonu do Nastavení obchodu Google Play nebo App Store a zvolte příslušnou možnost.