Co dělat, když se telefon odpojuje od Wi-Fi?
Použití sítě Wi-Fi představuje jednoduchý způsob, jak šetřit svá cenná mobilní data. Pokud se však telefon od Wi-Fi odpojuje, může to být dosti nepříjemné. Tento problém se týká jak majitelů telefonu iPhone, tak i těch s jiným operačním systémem. Jak se s ním však vypořádat?
Proč se od Wi-Fi odpojuje telefon s Androidem?
Důvodů, proč se váš telefon se systémem Android opakovaně odpojuje od sítě Wi-Fi, existuje hned několik. Nejlepší je vyloučit je jeden po druhém a začít od toho nejjednoduššího. Jakmile vyloučíte nejsnadnější příčiny, můžete přistoupt k razantnějším řešením.
• Zakažte automatické přepínání sítě - smartphone občas nesprávně vyhodnotí signál Wi-Fi jako příliš slabý. Pokud máte v takové chvíli aktivovanou možnost automatického přepínání bezdrátových sítí, zařízení okamžitě přejde na mobilní data. Pokud chcete používat výhradně připojení přes Wi-Fi, musíte automatické přepínání bezdrátové sítě zrušit v Nastavení smartphonu. Název této funkce se může lišit v závislosti na konkrétní verzi systému Android. Obvykle ho však najdete pod označením: „Inteligentní přepínač sítě“ nebo „Automatické přepínání sítě“.
• Povolte možnost „Ponechat Wi-Fi zapnutou během spánku“ - další zajímavou možností v nastavení Wi-Fi v operačním systému Android představuje provoz Wi-Fi, když smartphone spí. Ti, kdo chtějí nepřetržité připojení k bezdrátové síti ji mají nejspíš neustále aktivovanou. Pokud je to i vaše přání, ze tří nabízených možností zvolte: „Vždy“.
• Vypněte „Automatické vyhledávání dostupných sítí Wi-Fi“ - za přerušovaným připojením k bezdrátové síti může být odpovědné také nepřetržité vyhledávání dostupných sítí Wi-Fi. Pokud máte jednu síť Wi-Fi, kterou používáte, nemá smysl nechávat možnost automatického vyhledávání sítí aktivovanou.
• Obnovte nastavení sítě v systému Android - tato možnost bohužel není k dispozici u všech smartphonů, ale pokud ji máte, vyplatí se ji zkusit. Obnovení nastavení sítě ovlivňuje nejen Wi-Fi, ale také připojení Bluetooth, nastavení celulární sítě a VPN. K tomuto kroku přistupte však teprve tehdy, pokud všechny předchozí metody selhaly.
Co dělat, když se od Wi-Fi odpojuje iPhone?
Vzhledem k tomu, že mezi operačním systémem Android a iOS panují značné rozdíly, majitelé telefonu iPhone musí problém s odpojováním od sítě Wi-Fi řešit odlišným způsobem. Některé metody si mohou být podobné, ale další budou založené na jiné bázi.
• Zakažte automatické připojování k sítím Wi-Fi - pokud zaznamenáte potíž se stabilním připojením iPhonu k Wi-Fi, měli byste tuto možnost deaktivovat. Telefon bude díky tomu používat pouze tu bezdrátovou síť, kterou jste si sami vybrali. Tuto možnost zvolíte tak, že přejdete na Nastavení Wi-Fi a potom kliknete na ikonu „i“ vedle sítě, ke které je telefon právě připojený.
• Odpojte se a znovu připojte k síti Wi-Fi - někdy může pomoct prosté resetování konkrétního připojení k síti Wi-Fi. Po její deaktivaci se k síti znovu připojte. Pokud chcete tuto možnost použít, přejděte do Nastavení Wi-Fi, klikněte na ikonu „i“ vedle používaného připojení a potom zvolte možnost „Odpojit od síťě“. Teprve potom se k ní znovu připojte.
• Vypněte sítě VPN - Wi-Fi ve vašem smartphonu může rušit také aktivovaná síť VPN. Zkuste ji vypnout vždy, když ji zrovna nepoužíváte.
• Zakažte virtuálního asistenta – i přestože virtuální asistent byl vytvořený k optimalizaci připojení k internetu, někdy může způsobit víc škody než užitku. Pokud jste zvyklí používat stále stejnou síť Wi-Fi, nejlepší je asistenta deaktivovat.
• Obnovte síťová nastavení - podobně jako u Androidu, i v iOS můžete přistoupit k obnovení síťových nastavení. Při řešení kolísavého připojení k Wi-Fi však představuje mezní možnost.
Co dělat, pokud ani jedna z těchto metod nezabrala?
Jestli žádný z těchto způsobů nepomohl, stále ještě zbývá několik dalších řešení situace. Především stojí za to se ujistit, že váš router funguje správně. Nejlépe to ověříte pomocí jiného zařízení, například notebooku, tabletu nebo jiného smartphonu. Pokud problém přetrvává, na vině pravděpodobně bude nefunkční router nebo nesprávná kalibrace. Pokud se však jiná elektronická zařízení od sítě Wi-Fi neodpojují, může jít o technickou závadu na vašem telefonu. V tomto případě využijte záruční doby zařízení a pokud to není možné, budete muset příčinu tohoto problému nechat zjistit na vlastní náklady.